Thursday 21 December 2017

10 TEMPAT MENARIK MAT MOTO SELALU KONVOI






                                 10 TEMPAT MENARIK MAT MOTO SELALU KONVOI 

                   

Berikut ini adalah  senarai tempat yang POPULARdikalangan Mat Moto.

Ini kerana majoriti MAT MOTO 
 sukakan perjalanan yang santai-santai sambil ambil angin,cuci mata, makan-makan .

Dan salah satunya  aktiviti ini juga agak mencabar bagi kami yang suka long  ride atau berjalan jauh .

Di Malaysia terlalu ramai pengguna Motor Kapcai ini disebabkan jalan di Malaysia mempunyai infrastuktur jalan raya yang besar .Sesuai untuk pengguna motorsikal .



lokasinya di Melaka ,pada yang dari cental dan southern tu memang sesuai ke Asam Pedas ni untuk TTS.


Terletak di Umbai Melaka ,kawasan ini merupakan tumpuan utama pada pengemar makanan seafood .Sesuai juga pada Mat Moto untuk TTS disini melalui highway Kl-melaka dan melalui lebuh AMJ .


Juga terletak di Melaka.Pada yang suka ride waktu Pagi boleh singgah ke sini .Menikmati coconut shake yang power di Persisiran pantai Klebang .Nice .


Lokasinya terletak di tengah2 kuala lumpur.Kawasannya yang lapang dan besar untuk menikmati kemeriahan di waktu malam sambil melihat lampu yang pelbagai .




lokasinya di tepi highway Yong peng  .Kebanyakkan yang suka ride long distance akan singgah disini untuk menikmati kari kambingnya.Dengar kata sedap..kami belum cuba.



Nasi bamboo Sungai Klah exit sungkai dari Kuala Lumpur mengambil masa 1 jam 3o minit untuk sampai jika anda menggunakan Motorsikal.Yang menariknya disini Nasi yang dihidangkan dalam Buluh dan dibalutt daun kunyit.Memang Sedap.Naik Motor pun lepas pekena Nasi Bamboo .AWESOMELAH 




Roti John Paroi jauh sedikit dari Highway.Berhampiran Stadium Paroi kawasan perumahan.Malam Minggu memang penuh la.Macam-macam burger ada ..Air jagung pun ade..kihkih 


eh pelik SATE ea ada tulang selalunya ko makan sate takdo tulang ni pulak ada tulang.RARE bro sedap ea cenggini .Port lepak sate.Kalau dari Highway kl-seremban kedai ini terletak tepi jalan je .



Pada pengguna motorsikal di Kawasan Central mereka suka berkunjung ke sini pada hujung minggu .Menyusuri jalan MRR2 dan DUKE menghala ke jalan Karak menghala ke Bentong .Pada yang suka layan koner memang jalan ni terbaik la.


PALING WIN..boleh dari LEKAS highway memang dekat.
wah...aromanya yang mengeliurkan pasti ramai yang sukakan kopi dicampur milo atau mocha ..SEPERTI starbucks dan cofee bean ..Boleh la santai2 minum sambil borak dengan membe selepas ride.Lokasinya di kuala pilah berdekatan Lavender height .



p/s :sila tag rakan-rakan anda yang suka berkonvoi 







No comments:

Post a Comment

CDI MB PERFORMANCE 6 SE

Hello Guys. We're back! Selepas berkurun lama tak update Blog, kini kami tampil dengan nama baru iaitu MB Machine. MB adalah singkatan...